Akcja ''Nie daj się oszukać - sprawdź paragon''

  • KW
  • 2015-08-14 08:45:18
Akcja ''Nie daj się oszukać - sprawdź paragon''
  • Foto: TV Gawex

Zachęcenie kupujących nie tylko do brania, ale także do sprawdzania paragonów wydawanych z kas fiskalnych to cel akcji „Nie daj się oszukać - sprawdź paragon".

Tegoroczna, nowa odsłona prowadzonej od lat przez Ministerstwo Finansów akcji „Weź paragon" ruszyła w lipcu. W tym roku akcja ma na celu zwrócenie uwagi kupujących, że obok paragonów fiskalnych sprzedawcy wystawiają też paragony niefiskalne. Niestety sprzedający nie zawsze wystawiają paragon. W związku z tym apelujemy do konsumentów, aby przy każdej transakcji zwrócili uwag, czy jest ona rejestrowana na kasie i czy sprzedawca wydaje paragon - mówi Barbara Słowińska, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Szczecinku. 

Przypomnijmy, każdy paragon fiskalny zawiera charakterystyczne elementy, takie jak:

  •     centralnie umieszczony napis paragon fiskalny;
  •     NIP wystawcy, jego nazwę i adres;
  •     nazwę towaru lub świadczonej usługi;
  •     cenę;
  •     logo i numer unikatowy kasy.

Dla porównania, w 2013 roku w Szczecinku, w przeciągu dwóch miesięcy aż 20 przedsiębiorców nie wydało paragonów. Na szczęście, w tym roku takich praktyk jest coraz mniej. Muszę powiedzieć, że ilość mandatów z roku na rok się zmniejsza. Świadomość sprzedawców rośnie, my do 31 lipca wystawiliśmy siedem mandatów. Uważam, że nie jest to dużo - powiedziała Barbara Słowińska.

Akcja skierowana jest przede wszystkim do konsumentów, bo to oni otrzymują paragony i mają możliwość ich sprawdzenia. Zarówno w przypadku niewydania paragonu, jak również wydania paragonu niefiskalnego, wartość podatku i tak z reguły jest pobierana od konsumenta. To konsument płaci podatek w cenie towaru lub usługi, natomiast podatek nie trafia do budżetu, lecz do „kieszeni" nieuczciwego sprzedawcy.

Dodaj komentarz

Aby kontynuować, proszę zaznaczyć pole poniżej: