
To jedna z najważniejszych decyzji gospodarczych dla naszego miasta i powiatu, a data 5 sierpnia 2014 roku przejdzie z pewnością do historii Szczecinka. 05.08 we wczesnych godzinach popołudniowych, Rada Ministrów dokonała długo oczekiwanych zmian w "Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015". Tym samym oficjalnie zatwierdzono kluczowe inwestycje komunikacyjne dla Pomorza Zachodniego, a mianowicie budowę drogi S6 oraz obwodnic Wałcza i Szczecinka.
To oczywiście ogromny sukces burmistrza miasta, który już kilka miesięcy wcześniej, po enuncjacjach prasowych, poddających w wątpliwość budowę szczecineckiej obwodnicy w obecnej perspektywie finansowej, apelował o zachowanie spokoju, wskazując jednocześnie na realne możliwości wprowadzenia do kalendarza inwestycyjnego GDDKiA, pewnych korekt. Czas pokazał, że jego przewidywania się potwierdziły. - Ten sukces nie byłby oczywiście możliwy gdyby nie pomoc wielu ludzi. Dlatego też chciałbym podziękować, panu Senatorowi Piotrowi Zientarskiemu za jego ogromny wkład w skuteczny lobbing sejmowy w sprawie naszej obwodnicy. Podziękowania należą się również posłowi Wiesławowi Suchowiejce, staroście Krzysztofowi Lisowi oraz ministrowi Stanisławowowi Gawłowskiemu, którzy nas wspierali – stwierdził w podsumowaniu burmistrz Jerzy Hardie-Douglas.
Na dzisiejszą decyzję rządu czekała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jeszcze tego lata ogłosi przetarg na największą w powojennej historii Szczecinka inwestycję. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami szczecinecka obwodnica zostanie zbudowana metodą „zaprojektuj i wybuduj”. Przewidywany koszt budowy to około 650 mln zł!
Dwupasmowa obwodnica Szczecinka będzie miała około 13 km długości i przebiegać będzie od Turowa, przez Las Miejski, ulicę Leśną, Słupską i dalej, aż do wylotówki na Koszalin. Na jej długości powstaną cztery zjazdy – węzły komunikacyjne. Budowa obejmie obszar miasta oraz tereny gminy wiejskiej Szczecinek (sołectwa: Dalęcino, Sitno i Turowo).
Podstawowe parametry techniczne szczecineckiej obwodnicy:
klasa - S,
prędkość projektowa - 100 km/h,
szerokość pasa ruchu - 3,50 m,
liczba pasów ruchu – 2 x 2 pasy,
szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m,
szerokość pasa dzielącego - 12 m.
Info: Tomasz Czuk - UM Szczecinek
blablabla 2014-08-13 09:14
No i co z tych 650 milionów skoro 10% będzie rozkradzione i jeszcze trochę pójdzie na łapówki. Gdyby prywatna firma budowała tą dziurownice, koszt był by 3 razy mniejszy.