Rowerowa zielona linia

• Artur Żyjewski
  • 2013-07-20 08:55:17

Wyruszamy w kolejną rowerową przygodę. Tym razem przebędziemy zielony szlak, który na pewno przypadnie do gustu wszystkim jeżdżącym na „szosówkach”. Będzie szybko!

Niemal cała trasa przebiega po drogach asfaltowych, jedynie krótkie odcinki na początku i końcu szlaku są szutrowe i łatwo je ominąć utwardzonymi drogami. Startujemy z punktu zbornego szlaków rowerowych znajdującego się przy I Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinku w kierunku ulicy Trzesieckiej. W mgnieniu oka znajdujemy się w dolinie rzeki Parsęty, przejeżdżamy przez pięknie pachnący sosnowy las i  natrafiamy na nie lada atrakcję, tysiąc metrowy stromy zjazd, który może przerazić nawet najodważniejszych cyklistów. Mkniemy dalej alejami obsadzonymi wiekowymi lipami, które dają nam przyjemny cień. Każdy miłośnik historii nie przegapi na tej trasie zabytkowego folwarku oraz okalających go pomników przyrody, których strzegą drapieżne patki. Szlak „ Doliny Parsęty” wije się dalej lekko pofałdowanymi drogami asfaltowymi. „Kręcimy” przez gęste lasy, które tworzą wrażenie zielonych ścian po obu stronach trasy, przemierzamy równiny i pagórki, aż dotrzemy do „góry dla wytrwałych”… gratulacje dla tych którzy podjechali bez podpórki. Na rozstaju dróg w miejscowości Mosina skręcamy w prawo, wszyscy kolarze na wąskich oponach muszą jechać  dalej prosto i przez ulicę Trzesiecką wracają do Szczecinka.

Szlak rowerowy „Dolina Parsęty” to 51 km świetnej trasy dla turystów, ale także po lekkiej modyfikacji wyśmienita droga dla osób trenujących kolarstwo. Kto wie, może właśnie dziś ktoś rozpocznie wyścig z czasem na zielonej linii.