Dlaczego PKS Szczecinek zawiesił kursy? [WIDEO]

  • KW
  • 2018-01-05 07:32:07
Dlaczego PKS Szczecinek zawiesił kursy? [WIDEO]
  • Foto: TV Gawex

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku z dniem 1 stycznia 2018 zawiesiło część swoich kursów, m.in. do i z Koszalina. Decyzja ta została podjęta z kilku powodów. Oprócz niskiej frekwencji na tych trasach, jest jeszcze nieuczciwa konkurencja, która, zdaniem prezesa Eugeniusza Szymonika, poprzez swoje praktyki doprowadziła do sytuacji, w której zarząd PKS Szczecinek musiał podjąć decyzję o likwidacji kursów. Więcej informacji w poniższym materiale wideo.

Komentarze (17)

Bobby 2018-01-05 13:19

PKS Szczecinek to nie jest taka sobie prywatna firma. Po co podatnik ma płacić na podmiot, który nie realizuje tego do czego jest powołany, a więc żeby zapewnić komunikację Szczecinka z innymi miastami. Koszalin to była stolica województwa i jedno z ważniejszych połączeń, jeśli tego połączenia nie obsługuje to niech nie wyciąga ręki do powiatu po pieniądze. Zlikwidować albo sprywatyzować tę spółkę bo przzynosi tylko straty i nic jej się nie opłaca.

PASAZER 2018-01-09 08:41

Prywatna linia ,robi co chce i nie liczy sie z ludźmi ktorzy musza dojechac do pracy.Jak rozkrecali interes nie bylo problemu na kazdym przystanku sie zatrzymać,a teraz wielka łaska.Robia wszystko ,aby wyeliminować PKS, a sami nic w zamian nie daja.Jeszcze zmniejszają liczbe kursow no i oczywiscie zaraz podniosa cene.

mały 2018-01-09 16:45

do PASAZER co ty możesz wiedzieć tylko co sieją plotki trzeba dokładnie się dowiedzieć i dopiero komentować i też jestem pasażerem a konkurencja jest była i będzie potrzebna

Mieszkaniec Barwic 2018-01-10 06:38

Wszystkie komentarze dotyczą kursu do Koszalina a czego nikt nie pisze że do Barwic Sporego Drawska Pomorskiego też zawiesili i brak komunikacji

Robert 2018-01-23 13:38

Szanowny Panie Prezesie! Jako człowiek związany z branżą transportową, mogę jedynie śmiechem zareagować na oszczerstwa kierowane w stronę, Pana zdaniem, "nielegalnej konkurencji". Twierdzi Pan, że organem kontrolującym przewozy regularne jest Urząd Marszałkowski - ma Pan rację więc śmiało może Pan sprawdzić legalność działającej firmy konkurencyjnej i zapoznać się z ich zezwoleniami właśnie w tym Urzędzie. Czasy "ochrony" PKS-ów się już dawno skończyły, dzisiaj każdy, kto ma stosowne zezwolenia, siły i środki, może jeździć na linii, na jakiej sobie wymarzy. Pan nie jest człowiekiem, który zna te tereny, został Pan wybrany po to, aby ratować firmę, której wyciągnąć się już nie da. Słowa, których Pan używa wobec konkurencji mogą śmiało podchodzić pod oczernianie i może Pan za to odpowiadać nawet karnie. Bardzo Pana proszę o nieośmieszanie się publicznie, tylko przede wszystkim zapoznanie się z działalnością innych firm. Jeżeli nie umie Pan się przyznać do tego, że PKS Szczecinek to tonąca łajba, to przynajmniej niech Pan ma choć trochę honoru i nie pogrywa jak dziecko w wieku przedszkolnym, obrażając innych. Pan jest nieudolny na stanowisku prezesa i próbuje się Pan wybielać, oczerniając konkurencję, przed Starostwem, które jest podmiotem zarządzającym PKS-em. Radni już dawno powinni przestać dotować firmę, której bliżej do dna aniżeli do gruntu. Mimo wszystko pozdrawiam, Robert.

gość 2018-01-24 13:18

Sprawa jest bardzo prosta. Pogonić Lisa, Jasionasa itd. oraz ich ludzi to skończą się problemy z zadłużeniem. Przecież oni biorą za to kolosalne pieniądze a dług tylko rośnie.

Piotr 2018-01-24 22:16

Sprawa jest niezwykle poważna. Niektóre miejscowości są już odcięte od świata. Młodzież nie może dojechać do szkół. Dyrektorzy placówek oświatowych nie podejmują interwencji, bo się boją. Prywatne busy są przepełnione. Kierowcy wyjątkowo nie uprzejmi , ceny biletów szybują do góry. Panowie, a w tym roku wybory i co powiecie zwykłym obywatelom, którzy nie jeżdżą do pracy, tak jak wy ,wypasionymi furami. Szkoda ,że o nas zapomnieliście . A może na jesień znów "obiecanki cacanki, a głupiemu radość".

Pasażerka 2018-01-24 22:27

Prywatni przewoźnicy mają w..."głębokim poważaniu" pasażerów. Jeździmy w ciasnych busach, często nie przystosowanych do przewozu ludzi. Nikt nie reaguje, nawet nie ma kontroli policji. A wystarczyłoby zobaczyć w jakich warunkach jeżdżą pasażerowie linii Szczecinek - Borne Sulinowo, Szczecinek - Okonek, Szczecinek -Barwice.

Mike 2018-01-25 09:37

Zgadzam się z podejściem wolnorynkowym ale przeczytajcie mój komentarz do końca. Po pierwsze: Obecna sytuacja to wina większości pasażerów (w szczególności z Bobolic i tych między Bobolicami a Koszalinem) którzy dali się skusić dojazdem busem o 5 minut szybciej i początkowo za niższą cenę. Po drugie: firma jeżdżąca na trasie Koszalin-Bobolice-Szczecinek nie jest taka uczciwa jak niektórzy tu napisali i prezes ma tu rację tylko chyba nie chce (z różnych względów) powiedzieć o co tak do końca mu chodzi. Wspomniana firma nie wydaje żadnych paragonów na bilety miesięczne, bilet dostaje się na kawałku kartoniku z podpisem, ceną i miesiącem na który jest ważny. To tylko jeden z zarzutów. Po trzecie: Firma konkurencyjna dla PKS-u ma od samego początku na celu wyeliminowanie przeciwnika a później odwrócenie się od klienta (zresztą już to zrobili) kiedy już zdobędą monopol. Objawy tego są już widoczne od dawna. Kursy wieczorne, które PKS polikwidował na samym początku walki nie zostały zastąpione przez firmę prywatną. Wręcz przeciwnie, przesunęli godzinę ostatniego busa na jeszcze wcześniejszą. Po czwarte: Bus nie miał i nigdy nie będzie miał kursów w niedzielę i święta. Po piąte: Działalność busa najwcześniej odczuły małe wioski oddalone nieco od głównej trasy. Zawsze jeździły tam PKSy dopóki nie weszły busy. Po szóste: Być może inny przewoźnik w innym miejscu miałby inne podejście ale na tej trasie to nie jestem przekonany. Po siódme: Teraz bus prędzej czy później zlikwiduje niektóre kursy Bobolice-Koszalin-Bobolice (te kluczowe dla ludzi również). Kurs Bobolice-Szczecinek zlikwidują moim zdaniem całkowicie. W rezultacie przez krótkomyślność ludzi z Bobolic, Kłanina, Grzybnicy itp. doprowadziła do tego, że sami będą mieli ograniczone możliwości a tym co jadą do Szczecinka pozostanie samochód. Po ósme: Bus ma gdzieś ludzi pracujących. Kursy robi tylko pod uczniów. Tak się kończą oszczędności i myślenie chwilą. Pozdrawiam i zachęcam do przemyśleń.

gość 2018-01-25 11:59

Kolega MIKE jest chyba pod wpływem alkoholu albo jakiegoś innego shitu bo nie wie co pisze. Jak można zwalać winę na klientów :D Klient wsiada tam gdzie mu pasuje. Gdzie taniej i szybciej. Po co ma chłodzić dupę jeszcze 5 minut i czekać na PKS o ile przyjedzie skoro podjechał inny bus. Ludzie jakie to jest logiczne. Pod drugie to się nazywa konkurencja a że PKS miał za czasów Mozołowskiej i teraz za tego pseudo dyra ludzi w ciemnej zasanej duie tak samo jak starosta i jego rada nadzorcza to jest norma. A prywaciarz może sobie nawet bilet na obsanym kawałku papieru toaletowego wypisać jeśli mu pasuje. To on świadczy usługi i to on się będzie rozliczał z tego przed skarbówką. I tak to dzisiaj jest. Nie BUS tylko ludzie u władzy mają innych gdzieś i wożą tylko dzieci bo boją się rodziców a mało kto korzysta z autobusów bo większość ma samochody a jak nie pasuje to ładuj due na rower i tyraj torpedą w końcu 8 stopni za oknem a zimy jak nie ma tak nie ma.

Jano 2018-01-25 12:00

Bałtik Omulna - Szczecinek 9 zł.

MIKE 2018-01-25 12:55

Mówiłem właśnie o krótkowzrocznym myśleniu. "Gdzie taniej i szybciej". Chwilowo taniej, ponieważ teraz cena jest taka sama u obu przewoźników a nawet w PKSie miesięczny jest tańszy. Dodatkowo teraz ludzie więcej płacą za własny samochód bo nie ma kursów. Gdzie tu jest taniej? Szybciej? Ile, 5 minut? W busach pasażerowie marzną natomiast w PKSie jest ciepło. Oczywiście nie ma reguły dla wszystkich ale wystarczy popytać. Zwalam winę na klientów bo jak sam napisałeś to właśnie klient decyduje czym jeździ. Jeśli zdecydowałby, że tylko własny samochód to koniec autobusów i też dobrze. Tak czy siak ludzie sobie poradzą. Napisałem tylko skąd wziął się problem i co powinniśmy zrobić jeżeli nadal chcemy korzystać z usług czy busa czy PKSu. Jeśli nie chcemy to róbmy tak jak robimy, Też jestem za tym żeby każdy robił jak chce ale nie wszędzie jest miejsce dla dwóch przewoźników.

Bobby 2018-01-25 16:13

To nie wina klientów a władz powiatu. Potrzebą mieszkańców powiatu jest istnienie komunikacji z innymi miastami i władze to powinny zapewnić czy to poprzez subsydiowanie PKSu czy to poprzez przetargi.

gość 2018-01-25 19:51

Kolega MIKE faktycznie nie żyje w realnym świecie. Prywaciarz zawsze weźmie więcej niż PKS. Samochody są bardziej potrzebne niż jakiś zasrany bus. Samochód w Gazie na pewno nie spali tyle opałówki co ogór z PKS. Jest taniej i to wiele. A co do reszty nie będę się odnosił bo po prostu na ludową mądrość szkoda siły.

Jane 2018-01-25 20:17

Swoją idiotyczną chorą polityką pseudobiznesu tylko motywujecie patologię, Młodzież z terenów wiejskich zamiast po szkole zostać na zajęciach dodatkowych musi w pośpiechu wracać do domu jedynym autobusem bo inaczej to "z laczka na chate...". Nikt nie zauważył tych starszych schorowanych ludzi, którzy o wizycie u lekarza mogą pomarzyć bo PKS-a zabrali i Szczecinek odcieli. Droga "władzuniu" i lokalni politykierzy idą wybory - pomyślcie gdzie można ugrać elektorat i zrobić coś z korzyścią dla zwykłych obywateli. Bądźcie choć raz społecznie użyteczni.

Jurek 2018-02-07 09:21

Mozna poprosic Pana Wyszomirskiego potrafil rozwalic pks to moze potrafi go zcemontowac

Franek 2018-02-07 21:11

Zatrudnijcie Wyszomierskiego, skoro rozpiprzył wszystko, to niech teraz naprawia.

Dodaj komentarz

Aby kontynuować, proszę zaznaczyć pole poniżej: