W Czaplinku powstanie potężna ferma trzody chlewnej?

  • KW
  • 2017-05-26 11:59:39
W Czaplinku powstanie potężna ferma trzody chlewnej?
  • Foto: TV Gawex / miejsce, gdzie miałaby powstać ferma trzody

W ubiegłym roku do gminy Czaplinek zgłosił się przedsiębiorca, który chciałby zbudować ogromną fermę na ponad 200 tysięcy świń. Pomysł ten nie spodobał się mieszkańcom, którzy nie chcą, by w okolicach ich domów powstała taka inwestycja.

Powstanie mega fermy świń to w ostatnim czasie bardzo gorący temat w Czaplinku. W ubiegłym roku pojawił się inwestor, który chciałby na terenach gminy stworzyć potężną fermę na 240 tysięcy świń. Mega ferma miałaby obejmować cały cykl produkcyjny aż do gotowego wyrobu mięsnego. Jako burmistrz mam wobec inwestorów obowiązek przyjąć, rozmawiać i rozpatrywać. Ten projekt zaintrygował, a nawet przeraził swoim rozmachem jeśli chodzi o wielkość inwestycji i koszty finansowe - mówi nam Burmistrz Czaplinka Adam Kośmider.

Po podaniu tej informacji do publicznej wiadomości w mieście rozpętała się prawdziwa burza. Wielu mieszkańców sprzeciwia się powstaniu tego typu inwestycji. Burmistrz Kośmider komentując całą burzę uważa, że wszyscy, którzy do tej pory się wypowiadają na temat mega fermy bazują na dotychczasowych doświadczeniach jakie są w gminie Czaplinek. Ferma trzody chlewnej w Byszkowie powstała w latach 70-tych na technologiach wówczas dostępnych i funkcjonuje do tej pory po różnych modernizacjach. Dzisiaj mamy XXI wiek i technologie związane z budową, funkcjonowaniem tego typu obiektów są zupełnie inne - wyjaśnia A. Kośmider i przyznaje, że tak duża inwestycja przyniosła by gminie znaczne przychody i to jest najbardziej istotny argument w całej sprawie.

Po to, by zapoznać mieszkańców ze szczegółami działania takiej fermy odbyło się nawet spotkanie, w którym udział wziął Burmistrz Czaplinka Adam Kośmider, Starosta Drawski Stanisław Kuczyński oraz mieszkańcy Czaplinka i okolic. Niestety rozmowy nie przyniosły pozytywnych skutków, gdyż każda ze stron kurczowo trzymała się swojego zdania i swoich argumentów. Na razie nie wiadomo, jak sprawa dalej się potoczy.

Komentarze (21)

Czlowiek 2017-05-26 17:39

Wypad ze świniami! Nie można na to pozwolić!

Byłem na spotkaniu 2017-05-26 21:02

Burmistrz klamie w żywe oczy nadal robi swoje i mydli ludziom oczy kłamca kłamca kłamca.Nigdy go nie lubiłem I nigdy bym na niego nie za głosował.Przykre jest to ze wszyscy radni są dla niego niczym obraża ich przy mieszkańcach sam widziałem. Brak słów.

Czlowiek2 2017-05-26 23:38

Wystarczy porozmawiac z ludzmi z Byszkowa, latem musza okna zamykac, a czasem z wiatrem to i w Czaplinku smierdzi, praca? Jaka praca, budynek sla pracownikow? Na pewno nie dla miejscowych, zatrudnia ukraincow a nas zasmrodza i pogonia turystow! NIE, NIE I NIE. #tematdlauwagi .

Nikos 2017-05-27 14:45

Kuśmider jak chce świnie to niech do pokoju sobie wsadzi poczuje zapach , a ciekawe ile kasy dostał pod stolikiem , tyle że ucieknie z Czaplinka na 100 km wystawi wille i pocałujcie go wtedy w tyłek ..... to sprzedawczyk jest . Ludzie obejrzyjcie sobie film Leppera jak był w Ameryce co ta się działo z fermami i smród na 50 km od ferm . Bronić swego terytorium zieleni to nie miejsce dla świń !!!! Kiedyś chłopi trzymali świnki każdy praktycznie ekologicznie po 30-40 sztuk i było ok . Unia zabroniła im trzymania bo to nie humanitarne , i wsadziła swoje fermy ,na nasze PGR narzekali że nie można tyle bydła trzymać w jednym miejscu !!!! a teraz mamy 100 razy większe fermy i pasuje ???PRECZ Z UNIĄ chłopom za darmo pieniądze dają nasze pieniądze ,dotacje coraz większe , w ciągu roku chłop przy areale 100 hektarów jeśli zwierząt nie trzyma pracuje 3 mieś w ciągu roku i sto tysięcy złotych minimum co roku dostaje, za co?, leżenie bykiem!! Precz z nierobami chłopami nawet kur im się trzymać nie chce!!! Na firmy narzucają coraz większe podatki by mieli co chłopom dać kasy ,Precz z UNIĄ.

Stop megafermie 2017-05-27 15:38

trzeba uciekać stad jak najszybciej szkoda wielka co dzieje sie z tym pięknym miasteczkiem a nasi za przeproszeniem radni i burmistrz to kabaret i śmiechu warte jakim trzeba byc idiota zeby zgodzić sie na takie "gowno "

Tyśka 2017-05-27 16:07

Jakie pieniądze? Przecież na spotkaniu powiedział, że kwoty ktore zyska gmina bedzie mógł podać dopiero jak się ferma wybuduje!!!jak można tak traktować ludzi!!! Oszust!!!

Stop Z MegaFerma 2017-05-30 18:11

Ajjjj... Kolejny raz ta sama śpiewka burmistrza i obrażanie innych.. on zawsze cacy tylko inni są beee,bo nie popierają i nie chcą podpisać się pod jego pomysłem.. a jeszcze lepiej,jak radny czy samorządowca podzieli się z mieszkańcami.. to już wgl jest beee człowiek i ludzie z jego otoczenia.... BURMISTRZU, To druga kadencja Pana i druga kadencja zganiania i opisywanie jacy sa radni źli,bo są przeciwni pomysłowi... a sesje są dla mnie czasem śmieszne,bo ktoś się wypowiada racjonalnie i do rzeczy i od razu reakcja na zmianę pkt obrad nie dając dość do słowa.. niech się tw kadencja skończy!!! Starosta wiecej robi dla Czaolinka niż sam burmistrz... wstyd.. a co do mega fermy, to tylko byliby Ukraińcy.. w koablu,wiaderkach,agrofrezee, rimaster itp itd już brakuje rąk do pracy i ratują się ukraincami,a co dopiero byłoby na tej fermie.. powstaje ferma,ja przeprowadzam się od razu... pozdrawiam

NICK 2017-06-02 16:08

Precz ze świniami, precz z takim burmistrzem. Zgadzam się z tobą NIKOS, kusmider pewnie coś zgarnął. Tu śmierdzi świniami i korupcją jak nic. Szkoda tego naszego pięknego miasteczka.

Mieszkaniec 2017-06-05 17:57

Precz z fermą precz z burmistrzem!!!!

Czaplinek 2017-06-09 22:35

A widzieliście byłego trepa uczciwego? , sami go wybraliście , wybraliśmy on tylko patrzy bo wie ze to juz jego koniec i chce jeszcze zwinąć kasę i pa pa Czaplinku , to taki sam jak jeden kurdupel z Bonina kolo Złocienca ZŁODZIEJ i tyle łysa pała W.Eu. pozdrawiam . Zgadzam się z Nikos

Mol 2017-06-10 12:17

Jeżeli burmistrz tak się upiera za fermą a ludzie tej fermy nie chcą to może by rozpisać referendum w sprawie usunięcia burmistrza.

Czaplinianek 2017-06-11 22:38

Precz z ferma , precz z burmistrzem sprzedawczykiem mydlacym ludziom oczy , a na komunie narzekali !!! Mamy teraz demokrację gorsza od sanacji .

Oq 2017-06-14 16:24

Czyli miasto, które ma spore predyspozycje do bycia spokojną miejscowością turystyczną zabija te ambicje. Szkoda. Nie wróciłem po studiach do rodzinnej miejscowości i wiele wskazuje, że moi rówieśnicy również nie wrócą. Panie Adamie czas troche wsłuchać się w potrzeby mieszkańców. Btw, w Poznaniu mamy oczyszczalnie, która w teorii nie generuje żadnych nieprzyjemnych zapachow. Na tym się kończy.

Ania 2017-06-14 19:02

To co robi burmistrz jest przykre, bo zamiast być z nami ciągle się tłumaczy dlaczego z nami być nie może. Na pytania nie odpowiada, kluczy albo obraża sugerując, że rozmówca nic nie rozumie, nie słucha itp. Ja to bym chciała, żeby on powiedział: słuchajcie zrobię wszystko co w mojej mocy, wykorzystam wszystkie możliwe narzędzia, będę przeciągał terminy postępowań administracyjnych, zrobię wszystko żeby zniechęcić inwestora, a on co? On jest wyraźnie zirytowany,że mieszkańcy psują cały plan! My naprawdę głupi nie jesteśmy i rozumiemy co tu się kroi. To prawda, że Gmina potrzebuje inwestycji w turystykę, a nie ma z czego, tylko że my nie chcemy tych podatków od ferm bo zwyczajnie NIE CHCEMY MEGA FERMY!

nick 2017-06-26 17:01

wartość domów w czaplinku i okolicach spadnie o połowę. czy prezes megafermy wyrówna ludziom straty? pogońmy gnoja prezesa i gnoja burmistrza zanim zaczną budować- potem to kaplica

cxx 2017-09-01 21:10

Tragedia. Rolnicy produkujący zdrowe mięso poupadają, Polacy zostaną z zatrutym gó--em które w ciemności świeci

Boss 2017-10-05 19:43

A ktos sie zastanawia jak idzie do sklepu i kupuje mięso czy wyroby ze nie produkuje sie go w markecie a na fermie ????

erni 2017-10-16 18:43

idioci nie zgadzajacy sie na inwestycje klepcie biede dalej goloupcy

Gerda 2017-12-10 00:26

nie dajcie sobie wmowic ze jest inna technologia. przy takiej skali smrod bedzie okropy. bedzie nioslo go kilometrami jakw wiatr zawieje ale widocznie dla pana burmistrza kasa wazniejsza niz ludzie

Sekrec 2017-12-31 10:37

Ciesze sie ze miasto tak preznie sie rozwija. Czaplinek piekne miasto, rozwojowe. Jest to naprawde Europa. Super idea. Da wiele nowych miejsc pracy. Ludzie nie martwcie sie zapachem sa teraz takie technologie ze nie bedzie nic czuc - nie dajcie sie podpuscic.

Marta 2018-09-06 00:09

Współczuję ... u nas tez am powstać coś takiego na 26 tysięcy świń ...nie przekona mnie coś takiego, ze nic nie będzie czuć jak ktoś tu pisze ... bo to bajki ....podoba mi sie wuypowiedż Ani - trafnie ujęte ... mam nadzieję, że ani u Was ani u nas to gówno nie powstanie

Dodaj komentarz

Aby kontynuować, proszę zaznaczyć pole poniżej: