Nowe rondo przy ulicy Wiśniowej, dwa pasy na rondzie przy PKP

  • KW
  • 2017-03-02 14:14:26
Nowe rondo przy ulicy Wiśniowej, dwa pasy na rondzie przy PKP
  • Foto: TV Gawex

Miasto Szczecinek przygotowuje się do ogromnych inwestycji drogowych. W miniony wtorek, 28 lutego, włodarze Szczecinka wzięli udział w spotkaniu z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, podczas którego zaprezentowali pewne koncepcje mające na celu upłynnienie ruchu w okolicach ulic Dworcowej, Wiśniowej oraz Kolejowej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, miasto w roku 2018 będzie aplikować o dofinansowanie, natomiast w roku 2019 rozpocznie inwestycje.

Nie jest tajemnicą, że rondo przy szczecineckim dworcu PKP to słaby punkt komunikacyjny miasta. Przejazd przez ulicę Pilską, wiadukt i rondo w godzinach szczytu jest często kłopotliwe i wiąże się ze staniem w korkach. Ratusz planuje rozwiązać ten problem. Wydaje się, że nawet zrobienie obwodnicy nie do końca ten problem zakończy. Ruch jest coraz większy, dynamicznie rozwija się Klaster Meblowy, nowe miejsca pracy, coraz więcej samochodów, również ciężarowych, będzie tamtędy przejeżdżało - mówi Jerzy Hardie-Douglas, Burmistrz Szczecinka. Rondo miałoby być tak przebudowane, aby stało się rondem eliptycznym, już nie z jednym pasem, a dwoma, nieco większe niż jest w tej chwili.

Z ronda korzystają też w znacznej mierze kierowcy jadący drogą krajową numer 20. Niestety tu także problem nie rozwiąże się po wybudowaniu obwodnicy Szczecinka, gdyż w jej ramach GDDKiA nie wybuduje łącznika pomiędzy krajową 20-tką a nową obwodnicą, który mógłby przebiegać pomiędzy Sitnem a Turowem. Podczas spotkania z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad włodarze Szczecinka nie zapomnieli o tym problemie i zaproponowali koncepcję pozwalającą na wyprowadzenie z miasta ruchu z krajowej 20. Według nich jednym z rozwiązań jest skrócenie drogi do ulicy Pilskiej i do węzła na obwodnicy, który będzie tam zlokalizowany, poprzez wybudowanie wiaduktu nad torami kolejowymi i poprowadzenie nowej drogi obok budowanego domu seniora w okolicy Świątek. Drugi pomysł to skierowanie ruchu do ronda przy PKP ulicą Szczecińską, Gdańską, a następnie ulicą Pilską do Waryńskiego i do obwodnicy. Pozwoli to ograniczyć ruch na ulicy Sikorskiego i Cieślaka.  

Kolejne, kłopotliwe skrzyżowanie to skrzyżowanie ulicy Sikorskiego z ulicą Wiśniową. Wyjazd na ulicę Sikorskiego często jest utrudniony, dlatego też według miasta najlepszym rozwiązaniem będzie tu wybudowanie ronda. Jak zaznacza burmistrz, dzięki temu powstałby cały pas rond, począwszy od tego przy PKP, a skończywszy na rondzie przy markecie Tesco.

Bez wątpienia te inwestycje są bardzo istotne dla właściwej komunikacji w mieście. Jeśli wszystko się uda, to miasto w kolejnym roku będzie aplikować o środki finansowe z tak zwanych ''schetynówek''. Nie wykluczona jest też pomoc finansowa z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dodaj komentarz

Aby kontynuować, proszę zaznaczyć pole poniżej: