Obwodnica Szczecinka w trakcie projektowania

  • KW
  • 2016-03-04 09:31:16
Obwodnica Szczecinka w trakcie projektowania
  • Foto: GDDKiA

Wiosną 2019 roku szczecinecką obwodnicą powinny przejechać pierwsze samochody, natomiast prace budowlane planuje się rozpocząć na początku 2017 roku. Aktualnie samorządowcy i firma, która wygrała przetarg na budowę obwodnicy, są na etapie projektowania i konsultacji rozwiązań związanych ze wschodnim obejściem naszego miasta.

Historia budowy obwodnicy Szczecinka sięga lipca 2013 roku kiedy to do naszego miasta przyjechała ówczesna Minister Rozwoju Regionalnego Elżbieta Bieńkowska i w jednym ze spotkań poinformowała, że prawdopodobnie doczekamy się obwodnicy w ciągu drogi S11. O inwestycję zabiegano już o wiele wcześniej, dlatego też wiele osób deklarację pani minister przyjęło bez przekonania. Do tematu powrócono w sierpniu 2014 roku, gdzie najważniejszą od setek lat inwestycję dla Szczecinka ujęła w swoich planach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Pod koniec tego samego miesiąca ogłoszono dwuetapowy przetarg, do którego stanęło 19 firm z różnych części Europy i z Polski. Ostatecznie budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S-11 zdecydowano powierzyć konsorcjum firm Eurovia Polska z Kobierzyc oraz Warbud z Warszawy. To konsorcjum złożyło w przetargu najniższą ofertę, a wyniosła ona 323 mln zł. Natomiast 13 listopada 2015 roku o godzinie 12:00 w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka.

Jak sytuacja przedstawia się dzisiaj? Miasto jest na etapie spotkań z projektantami. Odbyły się już dwa takie spotkania. Projekt wykonywany jest w formule "zaprojektuj i wybuduj" stąd wiele zmian w obrębach węzłów, ale też wjazdu i wyjazdu do Szczecinka - mówi nam Daniel Rak, Zastępca Burmistrza Szczecinka. Samorządowcy rozmawiali już szczegółowo na temat węzła centrum. Zlokalizowany on będzie nieopodal Cmentarza Komunalnego w Szczecinku. Na dzisiaj mieszkańcy, którzy jechali w stronę Marcelina lub od strony Marcelina przejeżdżali przez przejazd kolejowy. Zgodnie z aktualną koncepcją, równolegle do przejazdu będzie przebiegała obwodnica, w tej samej płaszczyźnie, natomiast  mieszkańcy będą tą barierę architektoniczną pokonywali za pomocą wiaduktu - informuje D. Rak. Ten wiadukt będzie zawierał dwa pasy w jedną i drugą stronę, ścieżkę rowerową i ścieżkę pieszą, a będzie poprowadzony nad obwodnicą i nas torami kolejowymi. Droga nr 20 biegnąca od strony Marcelina włączona do obwodnicy będzie za pomocą węzła. Jak zaznacza zastępca burmistrza mieszkańcy Marcelina intensywnie uczestniczyli w konsultacjach przy projektowaniu i wnosili szereg uwag co do bezpieczeństwa. 

Firma realizująca projekt chce wybudować wszystko minimalistycznie, my jednak chcielibyśmy wybudować jak najwięcej infrastruktury, o jak najwyższym standardzie - przyznaje Daniel Rak i przypomina, że ta inwestycja wiąże się ze sporymi przebudowami i nowymi rozwiązaniami. To wszystko jest imponujące, negocjacje są twarde, a my musimy ugrać jak najwięcej dla siebie - podsumowuje zastępca burmistrza. 

Przypomnijmy, obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S-11 będzie przebiegała po wschodniej części miasta i będzie miała długość 12 km. Na włączeniach w istniejącą DK nr 11 zostaną zlokalizowane ronda - jeden koło Turowa, a drugi nieopodal byłej strzelnicy garnizonowej w kierunku Koszalina. Na samej obwodnicy wybudowane zostaną dwa węzły drogowe "Szczecinek Centrum" i "Szczecinek Wschód".

Komentarze (1)

mieszkaniec szczecinka 2016-03-04 20:32

to jest inwestycj GDDKiA ,a nie samorządowców ktoś myli pojecie zaraz bedzie że to miasto wybudowało tą obwodnice ps. po co było budować krzyżówkę na strefę ekonomiczną jezeli teraż ma tam być rondo a ruch pojazdów ciężkich i tak odbywa się po kołobrzeskiej ??? kasa w błoto kiedy nauczymy sie budowac na lata ?????

Dodaj komentarz

Aby kontynuować, proszę zaznaczyć pole poniżej: